Monday, August 17, 2009

Siti Sudah Sihat..

hemmm...
alhamdulillah... siti beransur pulih skang ni dan sudah pun kembali bertugas di akedemi. alhamdulillah.

selama seminggu ct cuti sakit memang macam macam terjadi. dari sakit teruk sampai laa kecik. memang minggu lepas minggu ct sakit. hemm. tak tau nak cakap dah laa.

actually sebenarnya sabtu lepas ct dah sakit. sakit perut disebabkan kencing kotor. bak kata doktor..kurang minum air mineral dan lain lain air laa..heheheheh...dah laa hari sabtu ari tue panas terik yang amat. hemmm...

so...
nak dijadikan cerita.
hari ahad tue ct g laa kecemasan. pasal sakit perut yang amat sangat macam kena batu karang. sampai pembantu perubatan kena marah dengan ct. mana taknya boleh dia tanya. sakit sangat ke. agak2 laakan. ct dah nagis tahan gaban takan buat2 kot. tue ct marah dia..."Sakit laaa!!"
kan free free kena marah macam singa. hem..sape suruh buat macam tue. kan dah kena marah dengan ct. hehehhehe.

so...
kena laa tahan selama 7 jam dalam wad kecemasan. kena ambil darah , x~ray dan air kencing. cek cek semua. akhirnya penantian selama 7 jam berakhir dengan keputusan yang mengatakan. "kencing kotor je. tapi mujur datang awal. sebab kalau tak boleh kena batu karang." hehehehe. atas nasihat doktor, balik rumah ct kena makan ubat. sampai rumah beralaskan perut dengan biskut kering n air masak. ct terus makan ubat. then after that tido. rehat punya rehat....pada belah petang....badan rasa semacam. ingatkan efek ubat tue. so..biarkanlah.

dah hari ketiga.
ct rasa benda yang sama. rasa pitam , badan panas dan muntah yang teruk. asal makan mesti muntah. asal makan mesti muntah. masa tu pulak banyak iklan dimana2 pasal h1n1. tanda2 semua ada pada ct. takut yang amat.. ct ambil keputusan kalau malam karang benda yang sama terjadi. ct akan kembali ke hospital.

akhirnya...
ct pergi balik. pergi pergi balik....prosedur macam biasa kalau g bahagian kecemasa. bila time giliran ct. ct pun cek laa semua.
adoi......
sabar jelah ct rasa. sebab doktor dengan selamba boleh cakap.....
"awak ni dah salah ubat. ubat ni tak sesuai dengan badan awak. sebab kuat sangat. sebab tulah awak jadi macam tu. tapi untuk langkah berjaga2.awak kena cek darah lagi sekali."
g laa ambil darah lagi 2 botol. emmm....cek cek semua. memang dah disahkan...bebas dari penyakit berbahaya kecuali penyakit sedia ada pada diri ct. hehehehehe.

so...
untuk meredakan benda tu semua...doktor suruh masuk air sebanyak 3 botol. adoi...ada laa juga kena tahan selama 5 jam kat wad kecemasan tue. after that....doktor bagi cuti selama 3 hari. untuk memberikan rehat secukupnya. seronok seronok gak pasal cuti yang lama. tapi tak seronoknya pasal ct sakit. benci tul...hemmm.

selama seminggu ct cuti sakit dan berehat. memang tak ada apa terjadi. kecuali bila ct dah sihat dari satu penyakit tue...kena penyakit lain pulak. dari atas kepala sampai bawah tapak kaki. tapi alhamdulillah..skang ni ct dah kembali sedia kala.huhuhuhu.

hem....
tapi....selama ct mc semua benda ct dapat atasi kecuali satu perkara yang ct tewas dalam bidang pemikiran ct. betul cakap arwah mak ct. ct tak reti nak menipu dan tak reti nak simpan rahsia kecuali dah di warning awal2 benda tu RAHSIA. hemmm...

ct pun tak tau nak cakap dah. ct cuba nak melupakan hal yang berlaku 5 bulan yang lalu. tapi tak boleh...TAK BOLEH. makin ct nak lupakan..makin benda tu datang. ct pernah berdoa depan kaabah pasal hal ni. ( bukan ct doa nak lupakan hal tue...tapi doa kebaikan laa...)
akhirnya....
ct tumpas dengan memori yang lalu. ct tak boleh nak tipu diri ct dan orang lain. oleh sebab yang demikian ct buat langkah ct sendiri tanpa bertanya dengan orang lain. bagi ct...ct akan buat keadaan menjadi serabut. tapi tak tau arr..sebab ct hanya buat apa yang ct rasa...dapat membebaskan ct dari rasa sakit yang memakan diri ct sendiri.

arwah mak ct dulu selalu cakap dengan kita orang semua sal diri masing2. apa yang arwah mak ct cakap semua betul. yang pasti..apa arwah mak ct cakap semuanya betul pasal diri ct. ct memang tak boleh nak menipu. sebab bila ct menipu ct akan cakap dengan orang tue pada jangka masa yang lama atau kejap.hemmm...tengok pada keadaan. yang pasti ct tak reti nak menipu. dan...ct juga seorang yang tak reti simpan rahsia kecuali kalau ct telah diwarning. heheheheh. itulah ct yang sebenarnya. apa yang pasti..arwah mak ct juga pernah cakap. ct ni tak reti nak pentingkan diri kalau orang yang ct sayang tue sakit. biar ct yang penat dan sakit dulu. tapi asalkan ct dapat tengok orang ct sayang tue gembira. cuma bila ct tak boleh nak tanggung sakit tue baru ct akan cakap. itu apa yang pernah arwah mak ct cakap pasal diri ct sebelum ni.

bila dah besar...
baru ct sedar apa yang arwah mak ct cakapkan. betul cakap seorang ibu tue. kata kata ibu amat bermakna bila kita hayati bersama.hemmm...
ct akan tersenyum panjang bila teringatkan apa yang dikatakan oleh arwah mak ct tentang diri ct.

hemmmm...
apa yang penting. ct dalam cubaan untuk mengatasi masalah yang makin bermasalah dalam kepala. saban hari ct teringat dan cuba untuk menyelesaikkannya. cuma skang ni apa yang ct pikir. sama ada ianya sekadar ujian untuk melihat kesabaran ct atau memang perkara tue ct perlu atasinya bersama dengan seseorang.hemmm...

entah laaa...ct sendiri dalam penantian melihat akan keputusannya. sama ada baik atau sebaliknya. ct berharap...apa yang bakal ct tempuhi akan menjadikan ct lebih bersabar dan lebih bertaqwa kepada dirinya. amin.

No comments: