Thursday, July 16, 2009

Man JaDa WaJaDa

man jadda wajada...
itu selalu bermain difikiran aku skang ni...
emmm..
pelik kan nama tue..
tapi sebenarnya man jadda wajada tue..bukan nama orang ataupun jenama..
tapi ianya adalah peribahasa arab yang membawa maksud siapa yang bersungguh sungguh pasti akan mendapatkannya.

emm..
itulah yang aku pegang kata kata tue sejak aku membaca buku cerita cerita motivasi untuk jiwa. dalam satu bab..ada menggunakan peribahasa tersebut. oleh sebab yang demikian aku telah meletakkan diri aku dalam peribahasa tersebut. nak nak skang ni dah keja n dah besar..so...kena laa bersemangat sikit. dengan adanya peribahasa tersebut...aku mula mencorakkan kehidupan aku yang dicari selama ini.

tapi...
dalam kesibukan kerja dan mencari apa yang aku inginkan dalam hidup..masih ada 1 lagi yang tidak dapat aku pertahankan bila memikirkannya. bila pikir....mak aiii..tensen gak..bila tak pikir...benda tue keluar...kenapa dan kenapa..nek sedih gak aku. tensen sampai aku sendiri tewas dalam tangisan. adoiiiii........

sakit tul....
dulu tak macam ni pulak....lepas 2 3 bulan ni makin menjadi2. rasa nak terjun dalam kolam pun ada.....bagi rendam dalam air macam ikan. emmmm...

walau apa pun terjadi..
peribahasa arab tersebut..masih aku pegang bila aku menjalankan sesuatu misi yang perlu diselesaikan. tak kira kerja , keluarga mahupun kehidupan percintaan.

No comments: