Sunday, November 2, 2008

perkahwinan

wah!!!
ramai sunggu orang kahwin ekk...
sana sini ada kenduri...
anak kawan abah gue,kawan gue,kawan abang gue,saudara gue,jiran gue....
wah......
semua kahwin tahun ni....emmmmm....best bangat seh.sebab dapat g majlis meka ni. selain dapat makan free...dapat juga cenderamata pengantin.

wah....
lawar2 gila cenderamata meka. skang ni telur2 dah tak jadi trend. skang more pada gula2 dan sapu tangan. tue yang syok tue. hehehhehe...
emmm...
waktu gue menghadiri majlis meka...benda yang gue akan lihat,pelamin.
wah! best tue.coz nanti boleh gue tengok reka bentuk dia n reka gue punya pelamin.weeee..
berangan sungguh.hahahahha...
lepas dah tengok pelamin...gue akan tengok fotographer meka.hahahah.
kata buka bisness fotographer n videographer...so kena pepandai laa tengok n curi tengok meka ni..hahahahha.(sowey laa bro2 yang gue usha.gue bukan usha bro.gue usha bro buat keja macam ne.coz gue amat berbangga dan suka melihat gelagat bro).

emmmmm...
bila umur dah mencapai dewasa..memang tak dinafikan, yang semua orang akan memikirkan masa depan. nak2 kaum hawa. memikirkan majlis persandingan meka. wah..mana ada pompuan tak pikir majlis meka. even nyah pun boleh pikir...nikan pompuan tulin kan. melainkan meka dah tak ada ati dgn benda2 ni semua.hehehehe.

sebagai seorang perempuan yang telah diberi naluri kewanitaan. memang gue tak nafikan,yang gue ada gak berangan nak buat majlis kawin macam mana. hahahahha...
tak kisah laa..tercapai o tak..tapi biarlah ada perancangan awal dan angan2. mana tau boleh selitkan sikit2 pun jadi.

hahahhahahahah...
nak2 gue ni anak last...lagi laa bestkan..mesti meriah.pasal akak2 n abang2 leh sponer sikit.hahahah...anak sedara leh jadi pendeka dan puteri yang mengiringi raja sehari.hehehehe.
wah!!!memang betul laa...

kalau dulu...selalu cakap,"asal nikah dah laa...tak yah nak bazir2."
emmmm...haram...
tak ada laa nak cakap macam tue dah skang ni.semakin besar...semakin memacam laa dipikirkan nak buat macam ne wedding nanti.
hahahahah...

jangan cakap gue je.
abah,akak2 gue,abang2 gue...semua dah pasang angan2 pasal kenduri kawin gue ni nak dilangsungkan macam mana.
orang kuat dalam family gue...semestinya,kak long gue. dialah orang yang akan sibuk dengan idea pelamin,baju pengantin,hantaran,cenderamata,dan sebagainya. memang dah hobi dan minat dia sejak dari dulu lagi.
kak long gue ni...dia ikut perangai arwah mak gue. suka benda2 ni. kalau time dia tunang dulu..arwah mak yang buat semua. tapi masa kawin...dia laa buat sowang2 semua. emm..

heheheh..

emm...

so....
macam gue cakapkan tadi..setiap orang ada angan2 dengan majlis meka. macam tue juga dengan gue. gue skang ni...minat sungguh tengok nona dan television yang berkaitan dengan persandingan. leh tengok kan meka uat macam ne..nanti leh cilup cikit2 idea meka. hehehe.

ok...

moh kita tengok ekk....
ape yang gue impikan masa skang ni...untuk wedding gue.
abah gue pun tau serba sedikit.hehehe..

ok...

kalau tunang...gue nak buat biasa je.
gue nak tunang pakai baju warna songket coklat..nak jadi wanita melayu terakhir..hhahaha


hahahahha.

lepas tunang...sah2 kawin kan..(insyaALLAH)
tak cepat atau lambat jelah. tapi bagi gue...biarlah cepat. coz bak kata abah n arwah mak gue...tak elok lama2. biar kenal n bercinta lepas kawin.lagi best..hehehe

so....untuk wedding..
gue telah memasang angan2 yang begitu tinggi..cuma rezeki jelah..dapat uat o tak.

untuk nikah...
gue kalau boleh nak bernikah hari khamis malam jumaat.
di masjid yang berhampiran. tak masjid desa jaya kepong....gue memilih nak buat di masjid bukit maluri. (insyaALLAH...)

then...gue nak menyarung pakaian berwarna cream. yang tak sarat dengan manik2 laa. kalau dah baju sarat..hope so..tudung just simple je lah.
after angkat nikah...batal air sembahyang.after batal air sembahyang...para tetamu dijamu selera makan diluar masjid.

settel nikah...

untuk bersanding....
wah....bestnye......gue suka sunggu part ni.hahahaha..
untuk bersanding...
gue kalau boleh nak buat macam dinner punya.

tapi....
macam terhadkan orang nak datang.hehehehe...

ok...for my persandingan..
gue nak pakai baju berwarna pink putih...ayu dan lembut je nampak nanti.hahahha..(perasan laa pulak)
ok...harap2 gue dapat laa pakai baju ni..(akak tolong laaa bagi orang pilih warna sendiri ekk)..hehehhe....












then...untuk pelamin...gue rasa..bek warna putih je....tak pun...putih pink.tengok laa macam ne nanti...hahahhaha....yang pasti...2 warna tue je gue akan pilih..(hope akak leh terima idea ni)..heheh..

kalau nikah gue dah cadangkan buat di masjid....
untuk bersanding...gue bercadang nak buat di dewan....rumah tak payah digunakan...buat ponat je nak kemas nanti...(hahahhaha..pemalas betul)

so....untuk majlis persandingan...gue nak buat di dewan...
masa berarak dari luar...biarlah kompang dipalung.....
then bila sampai di dalam dewan...d hadapan pintu tue...gue harap sangat....masa gue masuk tue..semua orang boleh sama2 mengalunkan selawat keatas nabi..."salallah hu alai muhammad,salallah hu alai wasalam,salallah hu alai muhammad,salallah hu alai wasalam......." sampai laaa gue tiba dihadapan pelamin. gue duduk...para tetamu pun duduk.

then dimulakan dengan bismillah dan bacaan doa selamat oleh abang long gue...selepas tue. acara teruskan dengan merenjis2 air mawar,inai n beras. abis semua tue...acara makan beradab..abis acara makan beradab...gue n laki gue potong kek....abis potong kek..(kalau boleh laa...gue nak nyanyi berdue dgn laki gue)...hahahahah....
then abis semua tue...baru laaa jumpa member2 sedara mara n len2..hehe

even nampak macam simple je..tapi gue hope boleh laa dijalankan...

hahahahhaha..

itu pun kalau gue dah jumpa dgn calon yang sesuai.
berangan2 gak...tapi calonnye belum ketemu lagi...adeh!!!sakit pale nak mencarinya.
nanti2 laa ekk..cuma leh simpan laa serba sedikit angan2 gue ni...itupun kalau gue panjang umur dan gue bertemu jodoh dengan calon yang sesuai.

emmm...

tapi best ape..kalau dah pasang angan2. nanti leh laaa gunakan sikit sebanyak.
lagi pun...kenduri ni sekali je..(hope so laa) hehehhe..

No comments: