Friday, November 14, 2008

Baju TerAkhir Form 5


emmmmm.....

mesti pelik..asal baju ni berconteng2.

caya atau tak...nilah baju last sekali masa gue form 5. last day sekolah n lepas abis paper spm.gue pun lupa dah..paper ape last sekali. yang gue ingat..lepas abis paper tue,kita orang semua dak2 art..sorak cakap merdeka. siap jumpa kawan2 mintak tanda tangan lagi tue. baju gue macam2 dah jadi. tanda tangan memenuhi di semua baju.hehehe..


bahagian depan tak ada laa sarat sangat.

bahagian belakang..bek punya tanda tangan. kalau dapat lihat kat bawah ni..ni tanda tangan oleh rakan2 gue.

izati,zurah,khairunissa, ayu betty, wanie model ,zakiah, and azrina. paling besar gedabak tandatangan...azrina. elok je akak tue skang ni...dengar cerita jadi chef baru abis belajar kat uitm.heheheh...kawan gue sorang tue pelik sikit.dia jatuh macam mana punya teruk..luka teruk gila,tak menagis..tapi gelak seh. then dia laa satu2nya kawan gue yang pandai cakap cina.kadang2 gue belajar gak bahasa cina dgn dia.heheheh.tapi tak sehandal dia. dia cakap cina pun pasal dia sek keb cina dulu.
lepas tue...zurah.hahahah...kawan gue yang sampai skang dok melepak bersama2.susah senang bersama.best laa ko zurah.
khairunissa.atau lebih dikenali sebagai khai...hahahahahha...dak ni dah selamat jadi bini n ibu.emmm...member gue sowang ni tinggal dekat je dgn gue.tapi.....masyaALLAH....susah tul nak jumpa.
ayu betty...hahahahhaha..mmg betty laa ko.pasal dulu dia ni mmg agak tak cun.macam korang tgk cerita betty..macam tue laa dia.lepas sekolah...amboi...cun gila.gue pun terkejut tengok.
wani model...hemmm..ni kawan gue dari darjah 1...dia ni dipanggil model bukan pasal ape.
pasal dia tinggi lampai n kurus macam model.hehehe..
zakiah.emmmm..
skang ni degar cerita keja dgn avon ke ape ke..gue pun lupa.coz jumpa dia sekali je baru2 ni.heheh..


ha.....
tadi tue belah atas dibahagian belakang.
moh kita tengok....belah depan dibahagian bawah.
kalau paling besar tandatangannya kat sini...
nana...atau raifana.dia ni skang keja kat sri damansara.rasanye laa...dia pun dah lama gue tak dengar cerita.mys pun dia tak layan sangat kot.
lepas tue....ada 2 orang nama beh kurang. nur haznizah dengan nur hanizah.emmm...haznizah ni kalau tak salah...baru bis belajar kot. dia ni tak tau laa nak cakap macam mana. sebab dia ni tak sokong memana pun.hehehhe..tapi kalau dia tak puas hati.ha...memang dia akan pandang slek la..hehehhe..sorry ekk as..hanizah pula..entah.tak tau cerita.mana tah dia skang ni.
emm...kawan yang agak rapat dgn gue...ili yasmin.gue dengan dia dari form 1 - lower 6. baik tak baik laaa...tapi dia ni kenal benar dgn gue. sampai kalau gue keluar makan dengan member2. semua member2 akan perli gue. "lapar sangat ke?".cuma dia sowang je kenal gue cara pemakanan gue..dia laa akan backing gue. "suhaili ni mmg makan macam ni laa.bukannya lapar.tapi memang dah perangai dia macam tue.tak boleh tengok makanan tak abis." wah!!best gila bila gue dengar dia cakap macam tue.heheheh...thank ili.memahami gue. ili pun sanggup tulun gue jadi actress.emmm..buat final pojet gue.bagus seh...sayang sama kamu ili.
lepas tue.....junatun..minah ni gue tak tau mana lesap dah. tak de dengar berita pun.emmm.


dah tengok bahagian depan dan belakang..
moh tengok kat tangan pulak...adeh..ni kalau nak cerita semua abis laa..
dekat bahagian tangan ni paling banyak..gue just bagi tau nama jelah..cerita tue.sikit jelah kot.
ok...yang belah kiri tue...
hasrul,shakira,bad,reduan,nurul,nasrul,nabila,hafifarok,ariffin.
hasrul....dia ni kawan gue sejak dari bangku sekolah.baik tak baik laa..sampai ada laa member2 cakap gue dengan dia ni coupel..padahal..gue dengan dia.just kawan ekk.skang ni gue tak sure sangat dia buat apa.yang gue tau..skang ni..dia berambut panjang n kerenting.macam mamat2 kulit itam.hehehe.
shakira..
tak berapa bek sangat dgn dia ni..tapi ok laa..dia ni gue kawan bebetul masa satu kelas lower 6.hehehe..
bad..
bad ada gak laa gue dengar cerita.dia skang keja kat klia..bahagian kastam kot..tak sure sangat laa..tapi ada laa kita orang contact. sebenarnya...masa sekolah dulu,gue tak banyak cakap dgn dak2 laki dalam kelas gue. kecuali beberapa orang sahaja.
reduan...
tak tau cerita.
nurul..
hahahhaha.....kawan gue sejak dari darjah 2..adeh..bek tak bek juga laa..dah nak kawin minah tue.29/11 ni dia nikah.alhamdulillah...lepas wani dia pulak kawin.wani pulak..skang tengah ngandung anak kedua.emm...izati dah pun selamat melahirkan anak kedua.
eh..ape ni..sambung cerita balik.nurul ni gue agak rapat dengan dia.masa sekolah dulu,kita orang panggil dia nana..bila masuk sekolah menengah..tukar nama pulak.nurul..nama penuh dia nurul syazana. tue laa cerita minah ni. dari kecik sampai dah nak jadi bini..menten je saiz dia.hahah.
nasrul..
emmm...dia agak senyap..tak pernah cakap. senyum je.tue jelah leh cakap.tak tau skang buat ape.
nabila...
ni member sowang lagi...
dari form 2-lower 6...
skang ni dia semester akhir kat uitm. biasa kalau time krs dulu..gue dgn dia macam fight sikit sal kawad. pasal kawad...gue dgn dia agak tegas.
gila tak gila laa kita orang ni.hehehehe.
hafifarouk dgn ariffin...gue tak tau mana meka dah.dan tak dengar cerita.lepas abis spm..abis gitu je.
ha....tue yang sebelah kiri..
yang belah kanan pulak...
hahahahha...ni yang sarat gila. dan kat sini gak ada tandatangan orang gue suka.
hahahaha...
ok...let see..
ayu dagu,fahrul,zulhelmi,zundek,reetha,rozaimi,jav,addy,nahar,hud dan beberapa orang yang gue tak pasti siapa.
ayu dagu..
memandangkan dalam kelas gue ada 2 ayu...so..sorang dah dipanggil betty. sowang lagi kita panggil dagu.sebab dagu dia ni macam cun sikit laa.heheh..yeke?entah..gue pun tak tau kenapa dia dipanggil dagu.ayu baru je grade dari kolej universiti islam antarabangsa.abik bisness rasanye. baru je minggu lepas jumpa dia kat karnival kerjaya mid.hehehe..dia ni macam dulu gak.bising dia..peramah dia.hehehhe.
fahrul,zulhelmi,nahar....
gue tak tau cerita dgn meka ni..macam gak dgn hafifarok n ariffin..macam tue dengan meka ni.
zundek...
wah....kawan bek aku selepas zurah...
dia ni masa sekolah dulu..tak ada laa bek macam mana..tapi disebabkan 1 kes tahun ni berlaku..so,kita orang jadi kawan bek.bak kata zundek.."aku dengan zurah kan kawan dikala senja ko".
hahahha...mmg pun korang berdua kawan bek gue.thank pada korang banyak bagi nasihat n dengar cerita best dari gue.sodeh gue dapat kawan macam korang.sodeh gembira ekk.
kalau nak cerita sal dia ni dgn zurah...sampai sok rasanye dok menaip je. kesimpulannya..meka ni kawan bek gue masa ni.
reetha..
kawan bek gue yang suka bagi gue hadiah..tak kira masa birth ke apa ke.kalau dia rasa nak bagi..dia pos je.sampai pernah gak dia belanje topup.gila arrr wei...ni satu2nya kawan gue yang bukan melayu yang banyak bagi hadiah kat gue.sampai gue mintak ladu pun...dia bagi.best bangat seh..tak pernah2 gue makan ladu.akhirnya dapat dari dia.
jav...
dia baru je grade dari kolej yayasan melaka. kira sama2 cos dgn gue gak.hehehe....skang ni dia dah pun berkerja kat salah sebuah syarikat swasta bahagian admin.emmmm...time sekolah dulu.gue biasa je dgn dia..tak bek...dan tak ada laa tak cakap langsung.hehehehhe...
addy...
hahahahhaha....
mamat ni baru sebulan lepas gue jumpa.tengah2 dok makan kat mamak kat aman puri tue dengan zurah.dia datang menyelit.dah laa masa tue tengah cerita hangat dgn zurah. datang menyelit dan merembat kentang goreng gue..hahahha...
addy skang keja kat sini je..under kerajaan.emmm.ok laa tue.rezeki halal beb.ko pun dah boleh beli kereta addy.hehehhe..masa sekolah dulu,ada gak jadi bahan dia nak mengenakan gue.emmm.tapi tue dulu..skang ni masing2 dah besar.
hud...
emmm.....
percaya atau tak...gue cakap sekali je dengan dia masa time sekolah.tue pun pasal cikgu suh panggil dia.emmm..
tapi...skang ni tak ada laa diam...ada gak msg dia.mys o sms.itupun pasal bisness.hehehe.
skang ni dia berkerja di salah sebuah syarikat insuran di jalan sultan ismail dan sedang bergiat dalam bisness topup.hehehehe....masa sekolah dulu,memang tak pernah cakap laa dengan dia ni. kecuali kalau cikgu suh panggil je.emmm.lagi pun sekolah, gue ni suka duduk depan...dia ni suka dok belakang. so....sebab tue laa kot...tak cakap sangat.hahahaha.















ha....
itulah antara2 mereka yang menconteng baju sekolah gue form 5 yang terakhir.
heheheheh....
kalau cakap sal dak kelas dulu..macam2 hal yang berlaku.
sampai buat cikgu menangis n marah tahap gaban pun ada. sampai ustaz yang tak pernah marah tue pun...boleh baling kerusi pasal marah dgn kita orang.
lawak2..
kalau tak ada cikgu...budak2 lelaki ada merayap tak lupa pada dak2 pompuan. lepas tue buat bising tak hinggat.
lepas tue...yang lagi best...ada laa dak2 lelaki susun kerusi kat belakang.then tido.
lawak gila.
memang kelas paling kecoh n paling terkenal dengan kenakalannya adalah kelas gue.
tue laa..sape suruh letak nama ceria...
so...tue laa jadinya..terlebih2 ceria.
hahahahahha..
emmm...
apa2 pun...
baju sekolah tue..masih ada dalam simpanan gue.tergantung je dalam rak.
ni kalau bawa jumpa member2 mesti best bangat seh.
hehehehehhehe..
apa2 pun...
semua kawan2 gue dah pun berjaya. tak kira di dalam apa bidang pun.
dan tak lupa pada member2 gue yang dah berumah tangga.
moga kalian gembira selalu n bahagia.
ops!
pasal gue......
jangan tanya.
heheheh...
tue hanya kawan rapat gue sahaja yang tahu.
heheheh...

No comments: