Friday, October 31, 2008

jodoh






hemm...
kalau cerita pasal benda ni..sakit pale kadang2 nak memikirkannya.
nak2 gue ni anak last n adik beradik semua kawin diwaktu umur yang muda.

emmmmm...
sakit tak sakit pale laa.

tapi..

sebagai seorang manusia...
benda ni tak lari kemana pun..even kita lari sampai batu cave tue..
hehhehe..

emmm....
even gue mempunyai rakan yang ramai..dan baik sekali.

gue amat berterima kasih pada mereka semua. yang sudi mencari calon n mencari teman untuk gue.

tapi.....





hati gue tak terbuka lagi untuk lelaki2 lain selain 2 orang lelaki yang gue kenali.






emmm..
memang banyak cara kita boleh gunakan untuk mencari jodoh.
begitu juga dengan gue.

dengan kepercayaan gue terhadap agama bangsa dan negara..(ceh....yo yo oo je ayat)

gue menggunakan kemudahan yang allah sediakan.
mana lagi kalau bukan solat,doa.
ya....

sekarang ni....







hati gue berat pada 2 orang lelaki tersebut sahaja..tetapi..untuk menentukan mana satu yang elok....biarlah masa yang menentukan..gue hanya teruskan berdoa dan berdoa.






pada member gue...
shaz,atie,zu thank a lot pada korang.banyak ambil berat pasal aku.nak2 atie n shaz...yang suka mengenalkan ku pada lelaki2 lain. tapi gue mintak maaf pada korang.


korang kenalkan aku dengan brad pitt pun aku tak pandang.kenalkan aku dengan tom cruise pun aku tak mo...

pasal aku bukan memilih pada rupa dan harta..
gue pilih pada budi,keimanan dan hormat mereka pada family dan gue.

atie....
ko kenal gue dengan nik,bad,jan,im,brad pitt,tom cruise...
gue tetap tak leh terima mereka lagi. pasal sekarang ni gue banyak memikirkan soal bisness dan soal akhirat gue.

shaz...
thank pada ibu yang banyak menolong aku mencari lelaki2 kacak2 dan bek hati.
tapi gue tetap dengan apa yang gue nampak n rasai.

zu...
hahahahah....ko pun beh kurang macam gue...sama2 laa kita merempuhi onak dan duri idup ni.

so...
buat masa ni...gue tetap dengan hati gue.
gue ikut apa yang diberikan petunjuk oleh yang maha kuasa.

cuma korang semua mesti terpikir...
siapalah 2 orang jejaka yang gue sering ceritakan.


emmm..

kalau gue cakap pun..maybe ada yang kenal..maybe juga ada yang tak kenal..maybe langsung tak kenal.

dua orang jejaka yang gue maksudkan...
member sekolah gue dan jiran depan gue.

apa?

siapa tue?

macam kenal je?
jeng...jeng...jeng...


hahahahahha....

member sekolah gue tu...gue kenal dari form 1...tapi masa form 3 gue dah perhatikan saje.form 4 pernah bagi disket layan....then slow2 tak kacau dia dah.after gue tahu yang dia solo balik...gue bertemu balik dalam internet ni.gue slow2 cakap dgn dia.n for 2 time..gue ada cakap dgn dia benda yang sama masa gue form 4.hahahaha...tapi gue tahu pendirian dia pada waktu ni.



yeah.....

jiran depan umah gue...


bro ni tak selalu kelihatan...pasal dia belajar kat luar dari kl..tak payah laa gue katakan dimana.adalah tempatnya. gue tak tau sangat pasal bro ni..tapi abah gue suka sangat tengok dia.siap usik2 gue dgn bro ni lagi.even bukan depan bro tue laa...kalau depan dia..malu laa gue.hhehehe.bro ni bek,anak soleh laa katakan(abah gue yang cakap),no smoke,cute...hahahah...tapi yang pastinya abah gue mmg suka laa kalau dia jadi menantu..(ni pun setelah pilihan pertama abahku telah berkahwin dgn orang len..hahahah...lagi pun gue pun tak nak..pasal bro tue nampak bek sangat2 n skema..even anak imam n bekkan..tapi mmg tak leh laa kalau gue dgn bro tue.mmg gue suka bangat bila tau dia kawin dgn pompuan pilihannya sendiri..hahahahhah)



so....










sebab tue laa skang ni...gue asyik berdoa dan asyik meminta petunjuk dariNYA akan jodoh yang betul2 sesuai dgn gue di dunia dan akhirat.


bukan memilih tersangat2...tapi biarlah gue menemui jodoh hanya sekali dalam hidup.biar gue menanti dengan lama..asalkan gue tidak dimadukan atau diceraikan.


emmm...



member2 gue yang banyak bagi support..thank a lot.


pada member2 gue yang asyik nak menjodohkan gue dgn member2 korang...thank juga..tapi better korang mendirikan masjid dulu..baru laa nak tolong gue ekk.


pada yang terlibat sama dalam benda ni...

thank banyak2..


tapi...


pada korang yang still tak putus asa nak mencari jodoh buat gue...

ni ha....5 benda yang kena ada kat laki tue.

1-iman dan takwa


2-cute...hahahahah...


3-sayang gue n keluarga


4-harta yang mencukupi untuk makan minum asas


5-boleh membimbing gue dan keluarga berkaitan ilmu agama.supaya keluarga gue dirahmati dan diredhai olehnya.




heheheh...


mudah ke?


tak kan.....


so....pandai2 laa korang pikir nak nolong.

gue enggak bisa menghalangnya. cuma gue mampu cakap......bek korang settelkan hal korang dari nolong benda yang tak sepatutnya...


hehehhehehe...



insyaALLAH....

ada rezeki...ada laa kad melayang ke umah korang2 yang gue kenal..




hehehehhe

No comments: