Saturday, October 25, 2008

kenangan lalu..

wah..
agak lama gue tak menulis dalam bloq.
yeah..
dah seakan2 my diari pulak.
tapi diari2 gak.....bloq2 gak.
heheheheh...

hari ni hari yang menyeronokkan.
mana tak seronok.
g snap gambar sana sini.
itu pun lepas dah abis kerja dgn my cousin (kak ieja).
thank a lot to u...coz banyak keluar on kosnye..
gue mampir segan dong.........

emmmm....
hari ni even tak keluar sesen pun....(lepas jumpa kak ieja laa).
tapi gue seronok bangat.
bukan pasal tak keluar duit. tapi pasal dah jumpa cousin yang sama2 gila foto n video. so...kepuasan tue ada laa.

but...
susah nak cakap gak..dalam seronok tue...ada gak rasa risau.
pasal first time dapat camera agak gelong. tapi......
boleh laaa dikawal. walaupun tak sebaik mana laa.
hope kak ieja tak poneng nak mengeditnye.

ya kak ieja.
hehehehhehe...

betul cakap orang...bila kepuasan tue dah dapat. semua benda kita lupa.
TERMASUKLAH...hal2 yang sepatutnya dipikirkan untuk masa depan.
hahahahaha..

emm..
kalau dulu...agak resah bila orang tanya sal jodoh..
(adeh...balik dah pemikiran benda ni..)
nak pikir pun malas dah...
bukan dah putus asa.TAK SAMA SEKALI DEH!!! cuma skang ni mau numpukan pada bisness.
ya...bisness...

dalam soal cinta ni..kalau nak ikutkan...
ada laaa tambah tolak bahagi kali semua.....5 6 kali kena reject.(malu sungguh)..
1- bercinta hampir 7 tahun dalam tenet. waaaaa...bila jumpa. hampeh!lelaki tu nak cun melecun.so...kesimpulannye...mmg tak boleh nak jaga laa bila dah tua nanti.
2- rempit...waaaa...gue kena tipu sama ini mamat..dengan mengatakan...SAYA SUDEH BERHENTI DARI REMPIT.bohong bangat seh...mana taknye..tembelangnya telah di tunjuki bila.......gue sibuk dengan assiment videografi pasal rempit.kebabom!!gue putus sama dia.
3-hilang kemana tah...hahahahah..ni lepas no celcom gue ilang....maaf yaa..gue enggak tau dong no kamu...so....kesimpulannye...gue lost contact dgn dia...sob..sob..sob..
4-punya laaa suka dengan dia...kira2 1 kolej agak kita orang ni bercinta laaa...mmg suka pun dengan dia.coz perwatakkan dia selamber n soleh.wow!!mana nak dapat deh.last2 kenal punya kenal...adeh!!sedara gue.sedara agak jauh laaa..sebelah bapak pulak tue.cancel laa..coz tak nak laa dengan sedara laa.lepas dah tau tue...gaduh laa dengan dia.tak ada laa gaduh teruk..tapi gue selalu kena buli sama itu bro.tak suka tak suka....
5-emmmmmm....member kelas gue.sebenarnya dari form 3 lagi dah suka.tapi pendam je...
last2.....sebelum merdeka ari tue..TER cakap laa dengan dia.wah!!berani sungguk kamu ya cik ct.
adeh...sabau jelah.even dia dah solo..aku pun solo...
tapi atas keberanian yang ada...TER cakap laa pada dia...emmmmmm
nak uat macam ne....dah lepas cakap...buat bodoh jelah..tak pe laa...sekurang2nye..ada gak penjelasan yang dapat disimpulkan.

hahahahahhahhahaha....
sebenarnya kan....gue ni agak berani nak cakap sal suka menyukai ni.hahahahha...
dah suka..cakap jelah.
lepas tue..kalau direject...
belasah buat bodoh.hahahahhahahah....

tue baru je laa cerita sal 5....sebenarnya ada lagi.
tapi tue laaa...member gue ada juga cakap..
tak penat ke cari cinta?

jangan banyak soal ekk..
gue malas nak cakap banyak...sebab gue percaya dengan janji allah.

"setiap wanita yang dihidupkan ada pasangannya.kerana seorang wanita itu diciptakan dari tulang rusuk lelaki. "
mana mungkin seseorang wanita itu enggak ada jodohnya..(adeh..kuar pulak bahasa indonnye..even gue enggak pernah belajar atau netap disana dong..)

emmmm...

sape cakap.....
lelaki je kena usaha cari pasangannye.
eh...pompuan pun kena usaha laa...
bukan dengan cara tergedik2...tapi cari laa menggunakkan kemudahan yang telah ALLAH ciptakkan.

tak ada???

sape kata??

ada daaaaa.......
1-solat istiharaq...bukan saja boleh dibuat masa nak memilih pasangan..malah boleh dilakukan untuk memilih perkerjaan dan menunjukkan siapa terbaik untuk kita berkawan.emm..
2-doa...apa gunanya kita berdoa.doa untuk keburukan bakal berlaku kepada orang len?ooh!!tidak....itu adalah salah satu perkara yang tak elok dilakukan.
3-solat 5 waktu...wajib laa kita lakukan untuk mendapatkan keberkatan idup dan mana mungkin....doa kita lebih senang dimakbulkan.

bukankah itu antara cara2nya untuk kita lakukan sebagai muslimah...untuk usaha dan mencari pasangan masing2.

yeah.....

walau bagaimana pun....
gue tetap puas hati n alhamdulillah...
yeah.
walau bagaimana pun...tahiah pada irfan khairi n bro razzi.
even this will be my first job for video with my cousin kak ieja...
it will be great performent.
just look n c ya...

to mr.razzi...hope u enjoy with video clip make by ariza as editor n me as a cameraman.
thank so much.

hey...
b for i forgot...
if u 1 us be your fotographer n videographer...
u can call me
siti

i have 2 cmpy...
if u 1 JUST fotographer....u can call me at (BuDaKeCiK Photo - 016 200344)- this with my friends atie and imran.
if u 1 fotographer n videographer...u can call at (a2s picture - 014 2660155)-this with my cousin kak ieja (ariza).
ok....
just call me for TEMPAHAN.
yeah....

No comments: