Monday, March 29, 2010

merantau...

Ishk!!
Tetiba rasa geram lak dgn lagu miss call ni. Macam nak hapuk je. Emmm…..
Entah arr….tak tau nak cakap macam mana dah. Dalam kepala tak tau nak cakap ape.. sebab semuanya dah berlalu dengan pantas. Kehidupan dengan hati yang sayu kadang kala membuatkan rasa kekosongan dalam diri. Tambahan rumah sekadar tempat persinggahan tidur. Tak macam dulu. Boleh gelak tawar dan rasa inilah syurga ku.
Tak masa kini… semua berubah dengan sekelip mata. Bosan,sunyi,semua ada laa. Walaupun ada kawan, tapi mereka semua ada kerja masing masing dan family masing masing. Cemburu dan sedih bila tengok mereka dapat bermanja dengan keluarga masing masing.
Semakin hari…semakin kuat perasaan tersebut. Tak tau nak buat ape. Nak cari bukan tak nak…tapi tak ada pun. Emm…..
Bila time solat….sentiasa berdoa kepadanya. Tapi bila time cuti……hanya Allah tahu ujian yang dihadapi oleh diri ini. Cuma mampu tawakal dan berdoa agar semua berlaku ada hikmahnya dan ada pedoman pada semua orang. Setiap yang dilakukan sebenarnya ada tujuan yang dibuat oleh t. Cuma bila sampai masa…t akan beritahu. Terutama pada kawan t yang bernama mohd zulhaffiz. Harap dengan apa yang t pernah cakap dan buat dekat dia, dia maafkan dan apa yang t buat ada tujuannya. Kebaikkannya ada pada diri semua orang. Cuma apa yang t harapkan…..apis paham dengan apa yang pernah t cakapkan pada dia. Bukan untuk suka suka cakap…tapi ada pengajaran. Cuma ianya perlu mengambil masa untuk dia paham pengajaran ape yang t bagi.
Semua soalan yang pernah dia Tanya….t jarang bagi jawapan yang memuaskan. Sebab bagi t…ada masanya akan t bagi tau sepenuhnya. Cuma t tak bersedia lagi dengan apa yang nak t katakan. Antara dia dan lin….itu t tak mampu nak tolong. Tapi macam atie pernah cakap…..bunga bukan sekutum. Dia masih muda lagi. So…hayati hidup dengan sebaik mungkin.
Cuma apa t harapkan dengan persahabatan antara kita bertiga tidak akan putus. Sebab masing masing ada kekuatan masing masing. Bila t tiada di kuala lumpur…t harap..kita akan lebih kekal dan utuh. Cuma kita takan dapat berjumpa dengan kerap seperti sekarang.
Pada apis….
aku harap ko paham dengan apa yang pernah dikatakan dan pernah aku nasihatkan. Jangan kejar wang….tapi kejar hidayahnya. Kukuhkan iman dengan sebaik mungkin. Mungkin dengan jalan itu….akan membawa ko pada kehidupan yang aman,amal dan bahagia. Tiang agama adalah solat…dan dengan itu kita dapat mengawal diri dengan sebaik mungkin walau di terjah dengan pelbagai cara. Tiang diri adalah pemantapan ibadah kita. Kesilapan yang lalu boleh dihapuskan dengan bertaubat. Tiada umatnya tidak melakukan dosa. Melainkan dengan hasutan dari syaitan dan keruntuhan agama.
Pada atie…
Sorry beb….aku merantau demi mencari kedamaian dan wang. Samping tue aku nak pesatkan budakecik. Mungkin apa yang kita impikan dapat diteruskan dalam masa setahun lagi. Sama2 kita doa ekk. Buat masa ni ko boleh mintak tolong dengan apis. Disamping dia boleh perolehi kewangan dengan sebaik mungkin…dia juga boleh perolehi kemahira. Sal jodoh aku….ko jangan risau. Biar lambat…asal bahagia. Pasal x x lepas….biarkan saje. Aku dah maafkan mereka dan aku jadikan mereka sekadar kawan aku. Cuma aku perlukan ketenangan yang sewajarnya selepas pemergian ayah aku selamanya. Dalam tempoh tue…air mata aku sentiasa mengalir. Macam ko cakap…depan orang aku gelak n suka. Belakang tiada siapa tahu. Thank sebab paham aku sebaik mungkin. Aku sayang ko sangat2 sebagai kawan,bisness partner dan sedara aku sendiri. Take care. Jaga kandungan ko sebaik mungkin…insyaALLAH..ada rezeki aku jenguk ko nanti. K.
Bermulanya kehidupan ct…setelah puas berlegar di kotaraya kuala lumpur. Macam macam peristiwa dah t tempuhi. Dari best sampai tak. Semua dah dirasai. Cuma skang ni….t mencari apa yang perlu dicari dan ketenangan dalam diri.
Ops!!!
Lupa pada kawan baik t sangat2…shaz…hanya ko saje yang tahu segala2nya. Thank n berikan aku kekuatan dalam hidup. Ko memang best. Even ko ada problem…kita syer sama sama. Kita buat kerja gila sama sama. Cuma ko tau nape aku buat semua ni. Thank beb. Akan ku ingat segalanya. Cuma aku harap..pe aku cerita dengan ko…..ko tanam dalam pasu. Jadikan ianya dahan pokok yang cantik dan bersinar. (if boleh laaa)..hehehe… ketawa ku , senyum ku, air mata ku dan segala2nya semua ko tahu shaz. Thank to u. Cuma apa yang kita inginkan tak akan dapat dengan secepat mungkin. Thank…..

No comments: