Saturday, December 11, 2010

Ku Kini Lebih Berani.

hi blog...
lama jugak ct tak menulis. atas kesibukan kerja ct. ct tak mampu untuk menulis blog seperti dulu. memang kadang2 ct rasa macam nak nulis. tapi bila nak nulis...adehhh!! ada saja membuatkan ct perlu melupakan blog sebentar.

emmmm
alhamdulillah...semakin lama,semakin besar cabaran ct dan ct mampu untuk bertahan. mana taknya...bila dah terlibat dengan tangunggjawab yang semakin besar. emmmm....alhamdulillah jugak, banyak ct pelajari dari orang yang berpengalaman dan sebagainya. sokongan keluarga tak pernah luput. sentiasa memberi sokongan kearah positi. pada masa yang sama..mereka mengingatkan apa yang perlu ct lakukan. alhamdulillah.

sekarang ct lebih berani untuk bersuara.
ha!!! bak kata kawan ct. abang jie..." awak kan tegas dan berani dalam berdebat. tunjukkan bakat yang ada dan bersuaralah. " thank jie. semua ini adalah anugerah yang ALLAH pinjamkan kepada ct untuk ct menjalaninya. cuma macam abang ct peringatkan. " bersatukan melayu. walaupun kita berlainan parti. tapi kita perlu bersatu dan jangan memperkecilkan orang melayu. " thank abang cik. semua ini adalah sokongan yang baik dan positif. nasihat yang diberikan perlu didengari. insyaALLAH...jika berani dan kuat dalam mempertahankan bangsa dan agama. semua akan dipermudahkan.

insyaALLAH...

walaupun beberapa bulan yang lepas ct agak down sedikit dengan beberapa perkara. tapi dengan ada sokongan keluarga dan kawan2. ct bangkit semula dan menanamkan sifat positif. kini suara ct kian didengari. bukan untuk menaikkan nama. tapi ct sekadar mengingati apa yang pernah arwah mak dan arwah abah ct ajari. " sesuatu jawatan yang dipegang. gunakan sebaik mungkin dan lakukan kerja sehingga keakhirnya. jangan kita buat keja separuh jalan. sebab bila kita buat begitu , semua perkara boleh jadi kucar kacir. dan biar kita buat dengan cara yang sabar dan tenang."

seperti arwah mak ct menulis sepucuk nota kepada kami. " REMEMBER, LOVE what your do AND BELIEF in yourself. Developing an attitude to LOVE what you do will eventually bring the best out of you. Loving what you do and doing what you love is magic portion of sucess. AND..BELIEF in yourself yang can be somebody special. your mom..HALIFAH HASHIM." emmmmmm....

inilah ct pegang bila ct memulakan kerja. alhamdulillah semuanya masih dalam keadaan yang ct dapat melakukan kerja dengan baik dan tenang. cuma kadang kala mengeluh tu ada laa jugak.

alhamdulillah...
lepas ct singel kembali....ct kian bz dengan kerja. mungkin ini untuk diri ct melupakan apa yang berlaku. alhamdulillah. tapi bagi ct..ct tak pernah nak salahkan sesiapa. cuma kadang2 terkilan dengan cara perpisahan berlaku. apa2 terjadi mungkin ada hikmah....alhamdulillah. sekarang ct semakin berani dan kuat.

No comments: