Sunday, September 21, 2008

HOSPITAL....

emm...
hospital?

hehehehe....
actually aku baru je kuar wad.
yelah....tanpa disengaja n dijangka.
gastrik aku kembali menyengat.hehehhehehehe...
tahap maxima lak tue.
adoi...
sakit gak.

makan pun skang ni tak leh nak makan macam dulu.
kena makan cikit2 tapi kerap.
pasal...
kalau makan sekali harung macam dulu..
perut rasa macam nak meletup.
hehehehhe...

ok..
sebenarnya bukan nak cerita pasal aku.
actually..benda ni memang tak boleh aku lupakan.

hari ahad yang lepas...
aku sakit...g laa hospital selayang.
tak ada laa lama sangat menanti.

masuk2 dalam bilik tue...
doktor pun tanya macam biasa.
"apa masalah."
so...aku pun cakap laa..
"sakit ulu hati,saya makan ubat gastrik yang air pun tak jalan."
dr cek semua....
after dr cek..

nurs masuk..
boleh aku tengah sakit yang amat sangat n muka pun pucat kan....rasa nak gelak.
mana tak nya...
nurs tue masuk2 cakap.

"doc...kita kena tipu dengan pesakit."
dr pun tanya..
"yang mana?kenapa lak?"
nurs pun jawab..
"pesakit yang masuk macam nak pengsan n lesu tue...saya keluar tadi.dia boleh jalan macam biasa n bercakap dengan orang kat luar macam biasa."
sape tak gelak kalau dah macam ni...cuma aku tak leh nak gelak jelah..pasal aku sakit yang amat.gelak dalam ati jelah.
"tak guna punya pesakit....ishk...sabar jelah.mati2 kita kena tipu dengan pesakit tue. ha! yang ni tak tipu....tengok muka n cek pun..mmg sakit yang amat dak ni. g bawa masuk dalam.cek darah,air kencing n buat x-tray." kata dr tue...

so...
aku pun masuk laaa kat dalam...
dalam otak mmg dah set..kalau dah masuk kecemasan ni..sah2 dok sini je.then kuar.kira dalam pale dah memacam pikir..aku ok ni..sok aku nak buat itu ini.

alih2..lepas 2 jam aku dok dalam kecemasan tue.
dengan bek nye nurs pun cakap.

"adik...adik kena masuk wad.pasal muka pun dah pucat lesi lepas tue kita nak cek darah adik sekali lagi. dalam 2 3 hari adik kena dok wad."
adoiiii.....perkara aku tak suka.
sah2 aku tak leh puasa. then dok laaa bau yang tak best.
yelah..bau ubat.sape suka....

so.....
masa masuk wad tue...tak ada pape laa yang berlaku. cuma tahan kena ambil darah,cucuk ubat gastrik.tak larat gak laa..
even aku pernah dok hospital 3 minggu..tapi mmg tak tahan.

then..
yang aku tak larat tue...
masa malam terakhir aku di hospital..
ada laa sorang minachi ni...
dia masuk tak tau laa pasal pe..
sbb aku ni jarang sikit nak temu ramah orang pasal benda ni..
sbb aku pun sakit..hahahahha...

minachi ni pulak....
selalu laa bersuara kuat...
"aiyo...ama....aiyo....ama.."
tak larat deh aku mendengarnya. nak2 time tue pulak aku sakit perut tahap maxima. sampai dr bagi 3 ubat pun tak jalan. so...dengan tahan sakit n tahap minachi tue bising..aku mengucap n selawat jelah.sabar..sabar...

besoknye..aku dok laa tengok minachi ni.
aiya...udah pangkat nenek daaa...
tak tau dia sakit pe..yang pasti...anak dia hantar kat kecemasan trus balik..
sama ada anak dia keja masa atau mmg balik tak larat nak tido.
tue jelah.

tapi...
masa aku dok wad tue..
banyak laa buat aku sedar akan idup ni.
perangai kita dok kat bumi ni...
gelagat kita...
cara kita.
banyak mengajar aku tentang erti idup d dunia ni.

sama ada kita sihat,sakit,senang,susah dan sebagainya..
kita patut bersyukur pada ilahi. kerana memberi peluang untuk kita merasai kehidupan di dunia.

dalam masa yang sama...
minggu ni je...macam2 terjadi.
kawan cerita masalah,pak long meninggal,aku sakit,perubahan makanan kena tukar dan sebagainya.

alhamdulillah...
dengan pemikiran positif yang sentiasa aku tanamkan dalam diri.
banyak membantu aku.
dari diri aku,family sampai laa kawan2.
alhamdulillah.syukur yang amat.

sebab tue...
kadang2 kawan2 aku cakap..aku ni leh jadi kaunselor.
sbb aku ni more positif thinking n senang untuk memberikan pendapat yang bernas.
cuma time aku sakit tue...ada laa tak bernasnye.
(sorry ekk imran..akak tak dapat nak bagi idea bernas ari tue).
heheheheh...

so....
to be some one happy go luck...
always think positif n always remember god.
ok.

what ever they want say about u...just let it go..
as long...as u know what u do n it's better for u n another person.
ok

No comments: