Monday, September 28, 2009

semalam...

emmm..
semalam lepas jenguk abah kat hospital and hantar abang uda untuk menemani abah..ct trus balik n ambil payment dari kawan. payment pe? hehehehhe.....ct tolong ambil gambar dia tunang hari sabtu ari tue. emmm..

yang tak syoknye...
ct buat kerja dengan member sowang lagi. dia punya gambar lagi menarik dari ct. but...dia tak nak ambil half payment tue. ct jadi serba salah. atie nak belanje m'cd semalam pun dia tak nak. just take some coke light n nurget. emmm.. same time ct penat gak. coz seharian di luar. but puas hati bila tengok member tensenyum n puas hati dengan hasil ct ambil dan member ct ambil cuma tue jelah.....ct still rasa tak best bila member tak nak ambil half payment tue. but thank a lot pada member ct tue. sampai sakit2 mengambil gambar. thank ya mr. superman.

emmmmm...
dah seharian di luar dan makan pun diluar....
ct pulang ke rumah. pergh!!!memang tak ada tempat len selain rumah yang menjadi port paling best. balik rumah ct kemas ape yang patut n pack barang abah n abang ct untuk kegunaan dihospital. tapi.....pagi tadi..baru ct teringat. sekotak t-shu tak bawak. sorry abah. maybe sebab penat sangat n pikir nak tidur je. heheheh. almaklum laa.. tidur di hospital lain rasanya. tak nyenyak. hemm.

so....
semalam...ct tidur jam 12.30 malam. lepas dah settel semua termasuk msg member n abang uda. ct pun tidur dengan lenanya.

sedang nyenyak ct tidur...
pukul 3.15 pagi.....kedengaran dentuman atas bumbung macam orang jatuh n kuat yang amat sangat. takut yang amat. selama ct tinggal sowang kat umah tue...tak pernah rasa setakut macam tue. ct just tawakal dan mengurungkan diri. terpikir nak call / sms orang. tapi....emmm. takut menganggu. so...dengan pelahan2 ct ambil hp...bukan on9 jap...around 1 jam ct bercelik mata. akhirnya ct tertidur balik. waktu ct on9 kat hp tue....ct teringat pesan arwah mak dan abah. baca pendinding bila kita dalam ketakutan. sepanjang ct dok celik mata tue. ct baca ayat kursi je. alhamdulillah tak ada ape terjadi. mungkin sebelum ct tidur...ct lupa nak membaca ayat pendinding.

actually...
kalau ct sowang2 kat memana , ct tak pernah tinggal ayat pendinding tue. tapi entah kenapa...malam semalam terlupa. maybe sebab ct kepenatan sangat. emmmm..

so...
bila dah terlena....
ct pun tak tersedar....dah pukul 8...
adoi........
kata nak g hospital kul 6.30 pagi...last2 dah lewat....trus g opis. mujur jalan tak jem. pukul 8.45 ct gerak dari umah...sampai opis 9.10 pagi. alhamdulillah semuanya ok.

emmmm..
masa berlakunya bunyit tue.....dalam pale otak ct risau ada semua ada. then tetiba terpikir pulak....macam ne kalau tak ada teman hidup. macam tue laaa rasanye bila keseorangan. ape2 berlaku......sama ada selamat atau tak. itulah akan dipersoalkan.

alhamdulillah...semuanya dalam keadaan yang selamat. dan ct harap perkara sebegini tidak berlaku lagi. cuma minda ct terpikir.....dah tiba masanya ct buka balik hati dan mencari seseorang teman hidup. ape2 berlaku sekurang2nya ada orang disebelah. tapi.........bukan mudah nak menghadapi semua ni. ct mengaku..memang ct memilih. sedangkan dalam islam pun suruh kita memilih.

tapi..
pemilihan ct tak begitu tinggi.
yang penting bagi ct dan family....
biar lelaki tersebut ada iman dan akal. biar tak ada harta. tapi ada iman dan akal. dengan iman dan akal semua akan terjadi dengan sempurna. kekayaan tidak menjanjikan kesempurnaan. itu apa yang ct pegang selama ini. dan bonus untuk diri ct...kalau orang tersebut tidak merokok dan memahami ct serta keluarga sebaik mungkin.

neway....
peristiwa semalam memang banyak mengajar ct. dan menyedarkan ct akan hal kehidupan. n thank a lot pada member ct yang tolong dalam sesi fotografi kawan ct tunang. emmm.

No comments: