Sunday, September 6, 2009

ct dah penat.

hemm....
tahun ni puasa tak semeriah tahun tahun sebelumnya. kalau puasa tahun lepas ct yang masuk wad sebab gastrik. tahun ni pulak abah yang masuk wad sebab ubat tak sesuai dengan badan abah. hemmm... tak kisah laa berapa lama abah kena tahan dalam wad. yang pasti ct n adik beradik semua nak abah sihat semasa raya nanti.

tahun ni gak..insyaALLAH adik beradik ct semua balik. hem...gembira ada sedih pun ada. entah laa nak cakap macam mana. skang ni ct more beri perhatian pada kesihatan abah , kerja dan diri ct sendiri. orang lain ct dah tak pikir sangat termasuklah orang yang baik dengan ct. sorry guys..aku skang kena pentingkan diri n family dulu.

ct bukan jenis yang akan bercerita semua sekali. ct akan simpan n cerita cikit2 pada orang yang ct rasa sesuai. tapi buat masa skang ni..ct tak boleh nak cerita pada sesiapa. ct just boleh simpan dan simpan je. sebab bagi ct , kalau ct cerita pada orang...hemmm...mungkin tak guna gak. macam buka bekung di dada. so...it's better skang ni ct diam n pendam sowang2. kalau nak suruh cerita gak. it's take a time. so..skang ni ct more suka dengar cerita orang dari ct cerita pada orang sal diri ct. entah laa..sejak akhir akhir ni jadi tak suka nak bercerita hal ct dengan orang. mungkin faktor dah meningkat dewasa kot...weeeeee..hehhehehe..

pasal kes ct dengan Mr.i tue biarkan aje. ct pun dah malas nak melayan n memikirkan sangat. sebab tanggungjawab ct skang ni lagi besar , lagi beban. tapi semuanya ct dapat atasi sikit demi sikit. n ct more pada pemikiran positif. kalau dipikirkan sangat...strees nanti. so ct ambil tindakan untuk menganggap sesuatu benda tu ada hikmah,pedoman dan ujian dalam diri ct pada dirinya.

hemmm...
ct semakin kurus?
heheheheh......ct kurus bukan sebab tak nak makan atau stress...tapi ct makin kurus sebab bulan puasa. hahahahah....lagi pun skang ni ct kena control makanan. atas nasihat doc...ct perlu mengamalkan pemakanan yang berunsurkan bakar,kukus dan rebus sahaja. n more makan sayur n buah. nasi? kalau boleh dielakkan dan ditukarkan kepada roti. itu ape yang sedang ct lakukan skang. ape2 pun. pada semua kawan2. korang jangan risau sal pemakanan ct. sebab ni semua atas nasihat doc juga. dan ct perlu mengamalkan pemakanan yang teratur untuk ct terus bernafas dan membantu abah bila diperlukan.

cinta?
hahahahahah..
lawak...jangan disoal lagi. ct dah penat nak berkata kata tentang soal ini. sama ada kawan sekolah ke, kawan kolej ke, kawan grafik ke , kawan rakan muda ke , kawan umno ke , kawan internet ke....semua tu ct tak pikir lebih dari kawan. sebab ct malas nak bercinta n menyoal akannye. sebab bagi ct...semua tue tak faedah untuk masa skang. so...biarkan dulu. bagi ct...kalau ada orang betul betul suka ,sayang dan cinta ct. jumpa keluarga dan cakap dengan ct kenapa. jangan cakap..."saya suka awak sebab dah lahir dari hati."oooooo.....takan tak ada sebab kot. mesti ada sebab kenapa seseorang tu suka kita kan?...emmm..

buat masa ni...
daniel ke , hilmi ke , mail ke , wan ke , sufri ke dan sewaktu dengannya laa kan..ct just anggap sebagai kawan. dan ct pun rasa meka anggap ct sebagai kawan. dan tolong...TOLONG ct...tolong jangan carikan partner untuk ct dan jangan memandai nak cari jodoh ct. kalau betul2 nak tolong. tolong diam je. kalau ada orang suka dekat ct sila laaa cakap dengan ct kenapa dan silalah berjumpa dengan abah ct. even ct dah besar pun...ct still ada parent dan family. so....tolong ct jangan peningkan kepala ct. untuk member2 nak padan padankan ni...ct dah tak nak dah. serik pun ada , tak gemar pun ada. yang mangsanye nanti...diri ct sendiri. tersepit di tengah2 keadaan. dan tolong...ct bukan suka jenis pasang banyak2. sekadar sowang untuk ct cintai dan sayangi itu dah memadai. sebab ct tak suka nak pasang banyak banyak. even orang cakap "buat sperpat je". wooo.....itu mungkin tak terlintas dalam pemikiran ct. biar ct tak ada kekasih...tapi ct tak nak memasang banyak2. ok.

so....
pada guys kat luar tue n pada kawan2 ct. ct mintak maaf pada sape pernah mintak jadi bf ct n ct tolak. ct belum bersedia lagi dan ct mempunyai tanggungjawab yang perlu ct jalani. kalau orang nak gak dengan ct...1 je ct mintak. terima ct dengan apa yang ct ada dan dengan apa yang sedang ct jalani kehidupan sekarang. sebab buat masa ni...orang yang paling memerlukan ct adalah abah ct. biar ct keseorangan...tapi ct tak nak abah ct keseorangan. coz abah ct yang banyak menaikkan semangat dan memotivasikan diri ct untuk terus bangkit dari tidur yang lena.

pada member2 bek ct...
ct mintak maaf pada korang. bukan ct tak nak syer ape2 masalah. tapi biarkan ct bercerita kalau dah kena timenye. tapi...buat masa kini. biarkan ct. jangan push n cakap dengan ct..."cerita je masalah ko dengan aku/kita orang." ct tak suka dah macam tue. sebab bila dah dipaksa , ct takan cakap dengan betul. ct lebih gemar biar ct yang memulakannya dan biar ct cakap pada korang..." aku ada masalah...korang leh dengar tak."biarkan macam tue.

tapi yang pasti...
kisah yang lalu ct dah tak pikir sangat. sebab ct banyak benda yang dipikirkan. so....jangan risau laa korang ekk. ct just mimpi...tapi tak membawa makne ct terlalu memikirkannya. ape yang perlu korang tahu...bila saje ct tak memikirkan dia..dia akan muncul dalam mimpi ct. itu je yang dapat ct cakapkan. ini ct cakap sejujur2nya. macam macam perkara ct tempuhi untuk tahun ni. baik suka ataupun duka. ape ct harapkan.. korang biarkan ct dengan apa yang sedang ct lakukan. tapi ape ct nak tegaskan disini. ct tak pernah lupa kawan2 ct dari kecik sampai laa ni. dan ct harap korang faham kenapa ct bersikap begini. bukan nak sisirkan korang. tapi fahamilah dengan apa ct sedang buat. lagi pun macam ct cakap skang ni. ct more pada abah ct berbanding dengan benda tak sepatutnya ct pikirkan. dan untuk memikirkan soal jodoh dan kekasih. ct belum lagi memikirkannya. mintak maaf pada sape sape yang pernah ct sakiti hati dengan penolakkan sayang korang. ct just harap....after this, ct tak nak bercinta sekadar suka2. tapi biar ct bercinta ada titik noktah. itu apa yang ct harapkan sekarang ni. ct tak nak untuk kali ke 5..ct sedih lagi. itu ape ct nak korang faham. jangan carikan jodoh dan padankan dengan member korang. sebab ct dah penat dengan semua ni. ok.

so..
pada member2 n yang mengenali ct....
ct mintak maaf sangat sangat. ct dah penat dengan soal yang berkaitan dengan hati dan perasaan. ape penting skang ni. ABAH ct. tue je.

No comments: