Saturday, May 9, 2009

hari ibu..

hemmm...
hari ni hari ibu....
bestnye...dah lama tak sambut. ada laa dalam 11 tahun. nak sambut macam ne? mak saya sudah pun pulang ke pangkuan ilahi pada bulan 10 tahun 1998. apa yang mampu saya hadiahkan pada dia sekarang adalah doa.

hari ni last day kem wawasan desa rakan muda kat sabak bernam. pagi2 dah tengok ketua progrem menagis. pasal mak dia call say thank atas hadiah yang diberikan olehnya. waaaa...so sweet. member aku sorang tue..tido lagi. sian dia...pasal semalam tido kul 5pg. siapkan keja tuk last day ni. hemm...jap lagi dia bangun mesti call atau msg mak dia. waaaaa....semua orang kat sini wish happy mother day kat mak masing2. saya????just boleh wish happy mother day kat ayah saya je. dia laa ayah n mak saya sepanjang 11 tahun ni.

walau apa pun...seronok tengok dak2 kem hargai mak masing2. rasa nak nagis pun ada. pasal kita nak wish kat sape...tumpang mak orang je laa..huhuhu....
tunggu laaa dah kawin nanti. kalau ada mak mertua...baru laa boleh sambut. hehhehe..

emmm...
bila tengok semua orang wish kat mak masing2..sedih gak dalam hati. tapi alhamdulillah....boleh dikawal. pasal dengan berdoa n baca yassin tuk mak..itu dah kira hadiah yang mampu diberikan pada mak. walau apa pun.....mak tetap seorang. dia yang melahirkan kita,menyusukan kita dan menjaga kita dengan sempurna.

pada semua ibu2 diluar sana..dan member2 yang dah jadi ibu...SELAMAT HARI IBU 2009. insyaALLAH.....jagalah ibu anda dengan bek dan hargai mereka sementara mereka masih ada. jangan kita abaikan mereka. walau berjauhan....sms pun sudah memadai. dan yang penting..jangan kita menderhaka pada diri mereka.

kang...
kalau dah tak ada ibu..allah dah tarik diri mereka menemuinya. baru kita nak nyesal tak guna gak. so...pada korang semua. ibu asset penting dalam hidup kita. jaga dan hargai diri mereka sementara mereka ada.

apa2 pun...
to all mom at outside..
HAPPY MOTHER DAY TO U.

No comments: