Saturday, August 23, 2008

AbAhKu

hemmm...
tajuk kali ni...abah ku..
ada ape dgn abah ku..

ceh..
selambe badak cakap macam tue..
mesti laa ada..kalau tak ada abah..tak ada aku..hehehehehe...
cuma sowang je laa aku ada skunk ni...

abah je...
arwah mak dah pun meninggalkan kami kira2 10 tahun yang lalu...
emmm.....so...dari aku form 1-skunk...
abah laa dok menjaga aku n semua adik beradik aku..
dari akak2 dan abang2 aku bujang...sampai laa meka dah kawin ada anak semua....
abah ku menjaga...

cuma tinggal aku jelah yang dok solo lagi..
hahahaha..
jangan tanya kenapa...
heheeehehhehe...

so....
semenjak aku berkeja dgn fast food ni..
mmg susah nak dapat cuti sabtu ahad...
so..memandangkan aku tinggal lagi seminggu keja dgn fast food ni..
aku pun ambil laa cuti hari ni...
hehehehehe...

lagi pun..hari ni ada aturcara yang telah aku pikirkan...

so...
mula jam 10 pagi tadi..aku bersiap2 untuk pergi ke karnival kerja...
nak cari keja baru laa katakan..

memandangkan abah aku pun dah lama tak jejalan...nak2 jejalan dgn anak bongsu dia kan..
so...aku pun membawa abah aku untuk menemani aku..
memandangkan anak sepupu aku yang last minit cakap ada hal laa pulak...
so...aku ambil keputusan...bawa abah aku..

jalan laa dengan abah aku...
hehehehehe...

jalan sambil isi borang....syuk bawa abah ni..pasal leh dapat tau detail pasal keja dgn bestnya..
hehehehehehe...

memandangkan abah dah lama berkerja dgn bank masa dulu...
so..abah pun suruh aku apply bank..
coz kat bank islam..ada je bidang aku belajar...
bagus tul..
aku try laa mohon....

sambil isi borang n kepilkan sekali dgn resume....
abah pok pek pok pek dgn manager hr...
best tul...puas hati aku mendengarnya..

alih2 tue...abah pun kaw tim laa dgn manager tue...
bestnye...
abah mmg best laaa....
hehehehehe....

abis semua2 tue....
aku pun keluar sambil tersenyum...
mana tak senyum..puas hati katakan..hehehehehe...syuk bangat seh..

mmg aku akan suka kalau kuar dgn abah..
pasal orang lama kan..banyak pengalaman..so...abah banyak membantu aku laaa..
hehehehhehehehe

teme kasih abah...

after that...
abah pun tanya...
nak p mana lepas ni....

dengan selambe aku cakap...
jalan2 memana abah nak g..

abah jadi pelik...
"bukan ko keja hari ni kul 4 ke?"

dengan selambe aku menjawab..
"tak pe...ponteng keja laaa...lagi pun lama tak kuar jejalan dgn abah."

heheheheheh..sowey bos...coz tak datang keja..

then...
abah pun cakap...tak pe laa..tak nak bazir duit anak abah...kita balik umah laa..
abah nak tengok olimpik...

adeh!!
terpukul aku dengan ayat ayah aku..
aku pun cakap..
relax laa bah...rezeki memana leh cari..
asal abah happy udah lerr..lagi pun asyik dok umah..tak bosan ke.

abah pun jawab...

dok umah best pe...leh tengok tv...dengar radio...baca buku..
lagi pun tak keluar duit pun..tak membazir.

adeh!!
terasa kena tamparan laa pulak kan..

"ok...ikut abah laa.."

adeh...
aku rasa best lak dapat ayah macam ni....
pengorbanan dia tak terkira...
coz masa kekecik dulu..aku selalu menyusahkan dia..
dah besar....aku rasa..aku still menyusahkan dia..
adeh...
sayang bangat sama kamu abah...

heheheheheh.....
tue laa abah ku...

No comments: