Friday, August 22, 2008

bos 10sen , aku penat & sowang rider pening pale.

hehehehehe...
kalau baca title atas..mesti pelik je..
hahahahah...

tapi kalau ikutkan...mana ada pelik.
mmg benar pun..
pasal hari ni..bos aku tensen sikit.....
dgn aku yang penat dari petang tadi...tak tau kenapa...badan rasa sakit + pale berat + pale ngantuk + rasa nak pitam = penat..

bila dah penat n semua jadah kat atas aku sebut tadi kena pada diri aku..
so..keja pun jadi macam tak betul sikit...
masa kat oven tend...ok je..piza tak salah ape...
kat pizza maker pun ok..tak ada masalah..

ha....
bila dah part kena kat oder taking...
adeh!!!ape sengal laa pale aku ni kan.
semua benda aku baca..semua tak kena...kadang2 tersalah baca n sebut..sampai customer pun pening pale..
bukan customer je pening pale..malah aku yang tengah pening ni pun..jadi lagi pening.
ikutkan hati aku nak mintak balik cepat..
tapi...bila nak cakap..
store manager ada saje kejanya..

so..diam kan diri saje...

then...aku rasa..aku tak leh nak deal dgn customer..aku masuk lek kat oven tend...
kuarkan pizza,cut pizza,dan sebagainya...

then....
tetiba....masa aku pusing nak ambil pizza....tetiba aku jadi tak seimbang (nak tumbang)..
tapi..aku buat du no je...malas nak kacau bos aku..so aku kuatkan semangat..selawat laa banyak kali...
alhamdulillah....
aku boleh kuatkan diri. then masa pizza tak ada n order tak ada..aku duduk bawah meja cut pizza tue....sowang staff aku pewasan..

"why u arr? " bukan sowang je laa..2 orang cakap sekali.
"nothing...just tired." aku cakap macam tue...
then nak bangun...tetiba aku rasa nak pitam...
aku relax lagi...diam je..dok laa tegak sambil memeluk tubuh..

then datang laa csr aku...
"kenapa dgn muka u?nampak semacam je...masam je...then nampak lain.."
"tak ada laa..penat tak cukup tido kot.." tipu betul...padahal..dah cukup tido..tapi tak tau kenapa aku rasa tak cukup tido + nak pitam.

after that...aku dah pikir...kul 10.30 kalau boleh..nak mintak lek umah..

then..masa 10.30 tue..bos aku tensen..
pasal...stok dia kira last minit + aku terambil oder customer mintak suruh hantar n bagi alamat yang ringkas + aku salah ambil no telefon sampai 8 angka (telefon hp)....bagus tul...
that time..aku dah rasa nak tumbang...and the same time gak..
aku kena marah gila babeng dgn bos aku....

yang bagus tuenye..aku tak cakap ape...lagi rasa bersalah n berdiam diri..
so..hajat aku nak balik awal..tak kesampaian...biarkan saje sakit aku.
then....dah settel semua...
bos aku tensen dah tahap melampau...dia dah tak panggil nama dah..dia panggil kau trus...
aku yang penat lagi keletihan pun....layan jelah..malas nak bagi dia marah tahap gaban lak.

then..masa semua orang dah lek..
aku tengok laa sowang rider aku ni.....
adeh...siannye dia....rider ni orang nepal..
siannye dia pasal dia ilang duit rm50...
so..siannye.....

tapi..at the same time..aku lagi kesian kat diri aku...
adeh....masa bos aku bz dalam pejabat tue..aku leh menepek diriku di dinding sebelah opis...
kerana terlalu penat...aku terlelap sambil berdiri..
bagus tul..
then bos aku tanya rider aku..

"where siti?"
rider aku yang sedih gelisah....cakap..
"there.."
bos aku tengok diri aku sedang menepekkan diri kat dinding n tak tau aku tengah tido...sergah aku.
"siti..awak buat ape tue...dah..settelkan benda ni semua..failkan ape saya print.."
mujur aku leh dengar lagi pe dia cakap.
then aku pun buat laa keja sambil langkah pelahan.

abis buat semua...
aku jadi pening pale tahap gaban...
so....
lepas keja terakhir aku...(report sale pada area superviser)..
aku pun dengan langkah biasa....keluar laa store bersama-sama store manager aku. yang baik lagi bagus...hahahahahahah..(ada udang di sebalik batu tue)..hehehehhe...

so....
tepat pukul 12.30 mlm...aku pun beredar dari store...
masa dapat duduk kat dalam keta sambil dapat air corn....adeh...
nikmat tak terasa..tapi mata still tahan je...
sampai umah...
tido jap....
baru bangun mandi,solat,on9 sat...

yang pastinye...
kisa bos 10sen,aku penat & sowang rider pening pale telah pun habis buat hari ni.
hehehehehehe...

yang pasti...
aku tak sabar lagi 8 hari je ni....
penat yang amat...
kalau time pose aku keja macam ni...
mau jadi macam semalam....
silap2 leh pengsan kat store tue..
hehehehhehe...

No comments: