Saturday, August 30, 2008

MeRdEkA...

emmm...
malam ni genap laa 51 tahun negara malaysia merdeka.
wah.....
bertuah rasanye idup dalam keadaan merdeka.
syukur...
moga-moga negara ini terus dengan kemerdekaan.

kita...
beruntung..kerana kita idup dalam keadaan yang serba mudah dan aman.
alhamdulillah...

biasa kalau malam merdeka atau petang merdeka...
semua orang sibuk nak kuar sambut kat sana sini.
ada tue still pikir..kat ne nak sambut ekk..

sejak aku kecik dari besar..
mmg dah tabiat aku kot...
bila merdeka..aku just sambut kat umah je..
sambil dok atas umah...sambil melihat keindahan bunga api memancar.

hehehehe....
bukan tak boleh kuar atau menyambut kat luar..
bukan abah tak bagi..
tapi.....
memikirkan akan kesesakan + malam...
so...aku lagi suka dok sambut kat umah.
segala2nye free......
tak yah bazirkan duit nak g sana sini...li sana sini..
hehehehhe....
dah memang tabiat aku kot...

tapi...alhamdulillah....
aku suka dgn idup aku..pasal tak banyak sangat nak merisaukan ape.
alhamdulillah...
atas didikan family....banyak membuatkan diri aku lebey berpikiran kebaikan...even ada kadang kala tue jadi nakal laa gak.
heheheheh....

ape2 pun...
esok kita dah pun menyambut merdeka yang ke 51...dan lusa kita akan menyambut kedatangan bulan ramadhan yang mulia.

memang seronok rasanya bulan pose dah tiba.
emmm..
teringat lak masa kekecik dulu...
ada gak terpikir masa kekecik dulu..
macam mana laaa aku dah besar nanti...
leh pose n tahan pose ke ekk?

alhamdulillah...
dah besar ni dapat laa pose penuh...
heheheh...
even ada hari yang tak boleh dipenuhi...
tapi...still ingat nak ganti..
yeah!!

ape2 pun...
even dah besarkan...
aku tetap bersyukur sbb aku dah pun idup dalam bumi merdeka ni...

cuma yang tak merdeka...
just hati dan perasan lagi laa...
adoiii.....
macam mana ni...
ape nak buat...

tak pe...
pendirian aku tetap kukuh...

cuba selagi boleh....jangan putus asa...CHAIYOK!!!

No comments: