Wednesday, August 20, 2008

KeHiDuPaN

sebenarnya tak tau nak cakap pasal pe ni.
coz sebenarnya terjaga dari tido...
so...
tak leh tido...
on9 pun tak ada orang terjaga...
so....
ape lagi...blog laa menjadi mangsa keadaan.

yeah!!

even dah idup lebih dari 20 tahun ni..sometime kita akan merasai ketidak puas hati.
dari segi kebahagian...perkerjaan...kewangan...dan macam2 lagi.

ha....
kalau tanya dengan aku...
heheheheh...

aku tak puas satu je....
tak puas nak jadi dak kecik...hahahahah...syok tu...tak yah nak pikir masalah...dok je main...layan dunia katun.
hahahahaha...

tapi sampai bila kan nak jadi dak kecik..
hehehehe..

pasal tue laa...sampai kehari ni,orang tengok aku pun..macam dak kecik.

jangan cakap orang len...
sedara mara pun sama.
hahahaha...

mana tak nye...keja asyik gelak,tengok katun,buat hal macam tak ada masalah,ceria gumbira,perangai pun dah macam bebudak.
cuma aku ni tak reti nak merengek je laa..

yang aku tau....
buat du no je.....but sometime kena laa ambil port gak.
hahahahahah....

bak kata kawan aku..
"selamba badak ko je ekk..macam tak ada masalah pun ada..macam tak ada tindak balas pun ada...tak kacau orang pun ada...buat du no je...tapi bila dah meletup...abis....semua orang leh terkejut."

tue ape kawan aku cakap.
mana member2 yang tak kenal aku..lagi best..

"dak ni macam tak ada perasaan...sombong je nampak..geram gak dgn dak ni.."

hehehehehehe....
tapi.....
mana member bek aku lak..
"tak best laa ko tak ada...rindu nak jumpa ko..tapi asyik bz je..bila ada masa free...tak hinggat."

emmmmm...
macam-macam kan orang leh lebelkan kita.

sbb tue laa kadang kala...aku ni malas nak ambil port sangat...tapi sekali dah ambil..
baru tau macam mana.
hehehehehehe...

but...sometime...aku ni buat orang geram...pasal men lepas cakap je...bak kata sepupuku..
"suka ati ko je nak cakap ekk. then cakap trus lak tue. "

ha!! ni lah aku sebenarnya...
hahahahaha...
sbb kadang2 bila pikir lek...kalau aku dok cakap belakang pun tak guna..
sometime ada gak cakap belakang...then after few day,mth or years...aku akan cakap lek dgn orang tue.

nasib orang laaa....
rasa nak belasah ke apa ke..asal tak cakap belakang sudeh...
hahahahahahah...

but for sure laa...
bila dah emo...just take short time je..
malas nak bawa kehari2 yang lama.
buang masa..sakit ati je...buang karen je.

emmmmm.......
tue laa kehidupan aku yang kadang kala orang tengok...
"macam tak ada problem." tapi bila dah tau....hambik laa korang.
tak gitu sahabat2 rapatku.
hehehehehe...

neway...
ape2 hal pun....
kehidupan kita ni...seteruk dan serabut mana pun....
dah nama pun hidup...so...kena ambil baik dan buruknya laa..
kena pandai mengatur langkah dan pikir.

yang penting...otak kita kena jadi bek..hehehe..
at the same time....positif thinking pun selalu kena men dalam otak.
tak tahan...ceta jelah pada member yang rasa sesuai untuk bercerita.
hehehehe..

pada member2 aku...
sowey kat kowang ekkk..
pasal selalu jadi mangsa keadaan bercerita.
terutama sahabat bek aku.....
shaz,zurah,zundeck n tak lupa pada akak angkat ku time sekolah...kak hajar raudah..
best laa dengan korang...
thank n thank a lot...

kambate!!!!!!!

No comments: